Niet tevreden over onze medewerkers?
Binnen de MGR sociaal domein Centraal Gelderland (MGR SDCG) hebben wij afspraken over het serieus behandelen van signalen van ontevredenheid en het afhandelen van klachten over bejegening door medewerkers. De MGR SDCG bestaat uit de volgende onderdelen (modules):
- Inkoop SD: Inkoop sociaal domein regio Centraal Gelderland
- WSP: Werkgevers Servicepunt Midden-Gelderland
- RBL: Regionaal Bureau Leerlingzaken Midden-Gelre
- WgSW: Werkgeverschap SW-medewerkers
- RFZ: Regionale Facilitering Zorg
Wij verrichten onze diensten namens of voor gemeenten met als doel om mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen. We doen dat binnen de opdracht die we doen voor die gemeenten.
De MGR sociaal domein Centraal Gelderland (MGR SDCG) doet er alles aan om klachten te voorkomen en indien het toch tot een klacht komt deze zorgvuldig te behandelen.
Signalen van ontevredenheid
Bent u ontevreden hoe u door een medewerker van MGR SDCG bent bejegend en wilt u dat melden? Neem dan contact op met ons. U kunt een gesprek aanvragen met de medewerker of met haar/zijn leidinggevende. Deze is te allen tijde bereid om datgene waarover u ontevreden bent te bespreken en samen met u tot een oplossing te komen. Als u er samen niet uit komt, dan heeft u altijd de mogelijkheid om een klacht in te dienen.
Klacht indienen over medewerker
U wilt een klacht indienen? Vul dan het klachtenformulier in. De klachtencoördinator van de MGR SDCG zal uw klacht aan u bevestigen en doorspelen aan de manager van het onderdeel waar de medewerker waarover u klaagt werkt. Vervolgens wordt u nader geïnformeerd over hoe de klacht verder wordt afgehandeld. Dat zal nooit gebeuren door de medewerker waarover uw klacht gaat. Dat u daarover een melding doet of een klacht indient mag en zal ook nooit de beslissing over diensten nadelig voor u beïnvloeden.
Bezwaar maken tegen beslissing
Nota bene: dit klachtenprotocol is niet bedoeld om bezwaar te maken tegen beslissingen over de diensten die wij verlenen. Daartegen kunt u altijd formeel bezwaar maken. Hier gaat het om de bejegening door een van onze medewerkers.
Klachten die niet in behandeling worden genomen
Klachten worden niet ontvankelijk verklaard als u niet de vereiste informatie verstrekt. Dat geldt ook voor klachten waarvoor u in beroep kunt gaan of die deel zijn van een opsporingsonderzoek of die door een rechter zijn of worden beoordeeld. Bij het niet in behandeling nemen van een klacht krijgt u daarvan binnen 2 weken bericht.
Klachtenformulier
Voor het indienen van een klacht kunt u gebruik maken van ons digitale klachtenformulier. Na het invullen van de benodigde gegevens kunt u het formulier online naar ons verzenden.
Klik hier voor het digitale klachtenformulier
U kunt ook gebruik maken van een geprint klachtenformulier, dat u na het printen handmatig kunt invullen en opsturen. De adresgegevens kunt u terugvinden op het formulier.
Klik hier voor de printversie van het klachtenformulier
Wilt u meer informatie over de klachtenprocedure of contact opnemen met de klachtencoördinator? Stuur dan een e-mail naar klachten@mgrsdcg.nl.